پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118107
حمايت آمريکا از گروه داعش بدليل عمق نفوذ ايران درمنطقه وعراق است/تجزيه عراق خيالي باطل
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1624

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، زين العابدين سيفي در گفتگو با پايگاه خبري اساتيد برتر با اشاره به اينکه وجود گروه تروريستي با نام داعش را مي توان نوعي جنگ رواني و رسانه اي غرب و آمريکا دانست افزود: اين گروه، هم اکنون با حمايت هاي مخفيانه آمريکا و اسرائيل و همچنين ?? کشور در ابعاد مختلف به اهداف تروريستي خود اقدام مي کند اين در حالي است که حمايت هاي آمريکا از اين گروه، موقتي است وهرموقع تشخيص دهند تاريخ مصرفشان تمام شده کنارگذاشته مي شوند وازگروه ديگري که اهداف جديد انها را تأمين کند حمايت مي کنند.

وي تصريح کرد: آمريکا و غرب، امروز، تحولات به وجود آمده در سوريه، لبنان و منطقه خليج فارس را به نفع ايران مي دانند، لذا در پي آن هستند تا با حمايت از گروه داعش ، عراق را به حالت اول خود همانند زمان صدام برگردانند.

اين تحليلگر سياسي افزود: رشد شيعيان و همکاري تنگاتنگ عراق با ايران در زمينه هاي اقتصادي و سياسي، وافزايش عمق نفوذ ايران درعراق وشکست هاي مختلف ازجمله درسوريه و... آمريکا را بر آن داشته تا اين فضاي دوستي و آرامش کشور هاي منطقه را برهم زده تا با خيال واهي تجزيه عراق، بتواند به دموکراسي مورد نظر خود دست يابد.

وي با اشاره به اينکه تجزيه عراق براي آمريکا و غرب بيشتر به خيال و وهم شبيه است يادآور شد: سران اين کشورها که از سرنگوني صدام پشيمان شده اند، در صدد تشکيل عراق با اهداف و نيات استعمارگرانه خود هستند.

سيفي بيان داشت: داعش، امروز يکي از ابزارهاي آمريکا براي رسيدن به هدف خود است که پس از انقضاي تاريخ مصرف و نداشتن منفعت براي آن ها، توسط آمريکا نابود خواهد شد.

وي ادامه داد: آمريکا و رژيم صهيونيستي به دنبال اختلاف بين شيعه و سني بوده وقصد اختلال در اتحاد مسلمانان را دارند، اين در حالي است که اين اتحاد، به نفع ايران، سوريه و لبنان و خط مقاومت منطقه است.

اين تحليلگر مسايل سياسي با بيان اينکه دموکراسي آمريکا يک دموکراسي بر چارچوب منفعت طلبي است گفت: اين در حالي است که با انتخاب بشار اسد در انتخابات اخيرسوريه، اين حق مسلم ودموکراسي پسند مردم سوريه را به رسميت نشناختند و به آن تمکين نکردند.

زين العابدين سيفي افزود: :آمريکا ، آنجا که برايش نفعي باشد، دموکراسي مي خوا ند، هرچند دفاع از يک گروه تروريستي ومرتجع باشد يا يک رژيم ديکتاتوري برسرکار بيايد! کما اينکه حمايت از تروريست ها از جمله داعش در همين چارچوب است.

وي در خصوص ارتباط داعش با حزب بعث عراق عنوان کرد: در جريان لشکرکشي آمريکا به عراق به بهانه جنگ با تروريست، اين حزب در عراق سرخورده شد لذا با ائتلاف هايي که با گروه هاي مختلف تشکيل دادند در صدد تشکيل حکومتي از نوع بعث و تکفيري بر آمدند که با نفوذ در سوريه و چندي بعد در عراق، گروه تروريستي داعش را علم کرده اند.

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html